Regulamin Sklepu Internetowego

Obowiązuje od 4 maja 2024 roku

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.alastore.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.alastore.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.alastore.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Zasady przetwarzania danych osobowych zawarte są w polityce prywatności, dostępnej pod linkiem: Polityka prywatności i pliki cookie.
  5. Regulamin może być zmieniony, zostanie udostępniony na 7 dni kalendarzowych przed tym, od kiedy będzie obowiązywał. Wyjątkiem mogącym skrócić ten okres jest sytuacja, gdy zmiana jest wymuszona poprzez obowiązek prawny lub regulacyjny albo jest konieczna ze względu na ochronę przed różnego rodzaju zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

II. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.alastore.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  2. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  3. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  5. KONTO UŻYTKOWNIKA - Klient ma możliwość stworzenia Konta Użytkownika, w którym będzie dostępna historia zakupów
  6. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma oraz wirtualna będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  7. TREŚĆ CYFROWA - dostępna w Sklepie rzecz wirtualna, przykładowo ebook, audiobook lub innego rodzaju plik dostarczany za pomocą Internetu.
  8. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
  9. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.alastore.pl.
  10. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA - firma Web Solutions prowadzona przez Tomasza Szmyta, ul. Legnicka 3 m. 32, 70-134 Szczecin NIP: 855-15-80-500   REGON: 380773495
  11. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  12. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  13. BRAMKA PŁATNOŚCI - operator płatności, pobierający od Klienta opłatę za zamówienie na rzecz Sprzedawcy.
  14. CENA - wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

III. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.alastore.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.alastore.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok, za wyjątkiem planowanych i nieplanowanych przerw technicznych
  6. Treści Cyfrowe zostaną dostarczone niezwłocznie po złożeniu Zamówienia. Wiąże się to z niemożliwością ich zwrócenia - Twoje prawo do odstąpienia od umowy ich zakupu wygasa.
  7. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  8. Złożenie Zamówienia w Sklepie jest możliwe bez rejestracji.
  9. Klient ma możliwość założenia Konta Użytkownika, pozwala ono na przykład sprawdzić historię zamówień. Do założenia Konta Użytkownika wymagane jest zapoznanie się oraz akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  10. Klient ma możliwość usunięcia swojego Konta Użytkownika poprzez kontakt ze Sklepem z adresu email na który zarejestrowane jest Konto Użytkownika.

IV. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z III pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    2. formularz odstąpienia od umowy,
    3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu, który będzie wysyłany na adres email podany podczas procesu zamawiania.

V. SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    1. Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
  2.  W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, płatności BLIK lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży niezwłocznie po przekierowaniu do bramki dostawcy płatności.
  4. Zamówienie nieopłacone jest anulowane po upływie 24 godzin od daty złożenia.
  5. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu oraz zaksięgowaniu wpłaty.

VI. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
    1. czas kompletowania Produktów wynosi do 3 dni roboczych,
    2. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
  3. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  4. Sklep zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu dostawy w niniejszych okolicznościach, takich jak awarie techniczne czy uszkodzenie towaru w magazynie, przy czym każdorazowe opóźnienie będzie komunikowane w sposób adekwatny do skali.

VII. NEWSLETTER

  1. Klienta ma możliwość dobrowolnego zapisania się do Newslettera, zaznaczając opcję zapisu, wprowadzając adres email oraz akceptując niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności.
  2. Zapis do Newslettera możliwy jest w dedykowanym formularzu znajdującym się na Stronie Głównej i na stronach na których jest dostępny, podczas zakładania Konta Użytkownika oraz podczas składania Zamówienia.
  3. Newsletter będzie wysyłany na podany adres email.
  4. Newsletter może zawierać treści reklamowe związane ze Sklepem oraz partnerami Sklepu, w szczególności: kody rabatowy, informacje o zniżkach i promocjach, specjalne oferty, konkursy czy ankiety.
  5. Aby zrezygnować z Newslettera, wystarczy kliknąć w link znajdujący się na końcu jego treści.

VIII. OPINIE O PRODUKTACH ORAZ PROCEDURA ZGŁASZANIA NIEDOPUSZCZALNYCH TREŚCI

  1. Każdy klient ma możliwość dobrowolnego przekazania opinii dotyczącej Produktów oferowanych przez Sklep.
  2. Sklep po pomyślnym zrealizowaniu zamówienia wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o napisanie opinii o Produktach które znajdowały się w zamówieniu.
  3. Przekazane przez Klienta Opinie są publikowane w Sklepie, są dostępne publicznie.
  4. Opinia Klienta nie może zostać wykorzystana przez Klienta do działań zabronionych prawnie, a w szczególności do naruszenia dobra osobistego lub innego prawa Sklepu lub innych osób.
  5. Sklep moderuje opinie, decydując o ich publikacji lub zaniechaniu publikacji, jeżeli uzna, że treści w niej zawarte są niedopuszczalne, naruszają prawo, dobra osobiste Sklepu oraz innych osób lub są sprzeczne z postanowieniami Regulaminu.
  6. Niedopuszczalne treści w Opiniach to w szczególności treści zawierające: odnośniki do innych stron internetowych, wulgaryzmy, spam, treści będące już wcześniej opublikowane w Internecie.
  7. Osoby odwiedzające Sklep mają możliwość zgłoszenia treści niedopuszczalnych poprzez wysłanie wiadomości email na adres kontakt@alastore.pl lub poprzez użycie formularza kontaktowego. Każde zgłoszenie musi zawierać: uzasadnienie zgłoszenia, dokładne dane pozwalające na identyfikację Opinii, oświadczenie o prawdziwości zgłaszanych informacji oraz imię i nazwisko, adres email osoby zgłaszającej w celu ewentualnego kontaktu celem wyjaśnień.
  8. Zgłoszenia o których mowa w punkcie poprzednim są rozpatrywane w ciągu 14 dni kalendarzowych. W przypadku uznania przez sklep zgłoszenia za niezasadne, zgłaszającemu przysługuje prawo domagania się ponownego rozpatrzenia zgłoszenia w ciągu 14 dni kalendarzowych.

IX. REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
  4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@alastore.pl, poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na Stronie lub pisemnie na adres Sprzedawcy
  5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
  6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
  8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
  9. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
    1. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
    2. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
    3. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
  10. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku, takim jak wiadomość mailowa lub SMS.

X. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy lub inny adres wskazany przez Sprzedawcę
  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: www.uokik.gov.pl. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Alastore.pl © 2024